hoppa till huvudinnehållet
Lediga jobb
Lägg till i favoriter Det är lättare att läsa arbetsplatsannonserna senare när du lägger till annonserna bland dina favoriter.
Arbetsgivarna
Gilla arbetsgivare Gilla arbetsgivare så får du en lista på de intressantaste arbetsgivarna.
Specialsakkunnig - Helsingfors Kyrkliga Samfällighet
Visa mer

Är du bra på att utveckla och leda projekt? Vill du vara med om att utveckla våra förvaltningsprocesser och strategiska mål?

Till vår förvaltningsavdelning söker vi en

SPECIALSAKKUNNIG

Denna fasta anställning ska tillträdas den 1.3.2025 eller enligt överenskommelse.

Som sakkunnig bereder du ärenden, utvecklar processer och leder projekt. Församlingsvalet som hålls vart fjärde år (nästa gång år 2026) hör till dina väsentliga uppgifter. I ditt arbete ska du i samarbete med förvaltningsdirektören och avdelningens ledningsgrupp se till att förvaltningsavdelningen följer riktlinjerna i Helsingfors kyrkliga samfällighets strategi. Du arbetar också i nära samarbete med andra aktörer på ett mångfacetterat uppgiftsområde.

Som sakkunnig bereder och koordinerar du den allmänna förvaltningens beslut, direktiv och riktlinjer. Du analyserar och strukturerar också faktauppgifter som gäller budgetutlåtanden och verksamhetsmiljöanalyser. Som projektledare får du använda din projektkompetens och utveckla nya metoder. Genom att stöda och strömlinjeforma förvaltningsavdelningens processer, t ex den nya beställnings- och inköpsfakturaprocessen som genomförs 2025, bidrar du till utvecklingen av vår verksamhet. Du samarbetar med församlingarna och de gemensamma tjänsternas avdelningar och är medlem i förvaltningsavdelningens ledningsgrupp. Vårt mångfacetterade samarbetsnätverk bjuder på ständigt nya utmaningar och ger dig en chans att lära dig något nytt.

VI förutsätter att du har:
- lämplig högre högskoleexamen och nödvändig sakkunskap
- mångsidig erfarenhet av kyrklig förvaltning och beslutsfattande och/eller erfarenhet av allmän förvaltning inom den offentliga sektorn
- erfarenhet av att leda projekt och processer
- förmåga att producera god och tydlig förvaltningstext och kan formulera och bereda förvaltningens anvisningar och förslag till förtroendeorganen
- utmärkta muntliga och skriftliga kunskaper i finska och nöjaktiga skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska.
Som särskilda meriter räknas:
- förmåga att gestalta stora helheter, att analysera och behandla data och strukturera det väsentliga innehållet
- god förmåga att kommunicera, interagera och samarbeta samt god förhandlings-kompetens
- erfarenhet av att använda ärendehanteringssystem.

Lön enligt kravgrupp 603 i kyrkans allmänna lönesystem. Helhetslönen är, beroende på arbetserfarenhet, 4 286 - 4 846 €/månad. Prövotid sex månader.

Vi erbjuder:
- en trevlig arbetsgemenskap och mångsidiga och ansvarsfyllda uppgifter
- möjlighet att påverka och utveckla förvaltningsprocesserna
- tillgång till subventionerad lunchservice samt företagshälsovård
- möjlighet att flexibelt samordna arbete och fritid
- möjlighet att delvis arbeta på distans.

Vid behov kan samfälligheten erbjuda sina anställda hyresbostäder.

Ansökningar inlämnas via KirkkoRekry senast den 22.11.2024 kl 10. Intervjuer hålls den 27.11.2024 i Församlingarnas hus (Tredje linjen 22 B).

Läs mer

https://www.helsinginseurakunnat.fi/sv/index/paikat/forvaltningochorganisation.html.stx

Kontaktinformation

För tilläggsinformation kan du kontakta förvaltningsdirektör Juha Silander den 14.11. kl 17.30 - 18.30 och den 15.11. kl 15.00 - 17.00, tfn 09 2340 2300.

Lär dig mer om oss

Helsingfors kyrkliga samfällighet är en del av Finlands evangelisk-lutherska kyrka – Kyrkan i Helsingfors. Som kristet samfund främjar vi helsingforsarnas andliga liv och skapar tillsammans meningsfulla och högklassiga möjligheter att mötas och hjälpa. Vi försvarar jämlikhet, jämställdhet, rättvisa och naturen. Vår värdegrund bygger på tro, hopp och kärlek. Helsingfors kyrkliga samfällighet har 16 finska och 3 svenska församlingar. De gemensamma tjänsterna sköter bl a frågor som gäller ekonomi, personal, medlemsregistret, den gemensamma förvaltningen, begravningsplatserna, kommunikationen och församlingsarbetet.

Förvaltningsavdelningen sköter Helsingfors kyrkliga samfällighets gemensamma förvaltning, upphandlingar, centralregistret, juridiska-, ekonomiska- och IT-tjänster samt tjänster som gäller de gemensamma organens förvaltning, den övergripande förvaltningen och placeringen av kontanta medel. Vi arbetar för helsingforsarnas bästa och gör det möjligt för församlingarna och de gemensamma tjänsternas enheter att koncentrera sig på sina grundläggande uppgifter.

Plats
Tredje linjen 22 B
00530 Helsinki

Mer om arbetsgivaren
Annan information

Övrig information beskrivning

  • Distansarbete: Delvis möjlighet till distansarbete
  • Sök nu!
    Rekommenderade jobb
  • Snabblänkar
    Populäraste landskapen Birkaland Norra Österbotten Norra Savolax Nyland Egentliga Finland Visa allt
    Populäraste kommunerna Esbo Lahtis Uleåborg Åbo Jyväskylä Visa allt
    Populäraste yrkesområdena Administration och kontorsarbete Visa allt
    Populäraste uppgiftsområdena Visa allt
    Vyinformation
    Kirkkorekry Kirkkorekry-logo

    ​KirkkoRekry erbjuder åt sökanden tusentals lediga jobb runtom i landet.

    Åt arbetssökande erbjuder vi lätta elektroniska redskap för jobb- och vikariatsökning samt information om hur det är att arbeta.

    Åt arbetsgivarna erbjudervi programvaru- och experttjänster som är ägnade åt såväl extern som intern rekrytering samt åt vikariehanteringen.

    Vår webbplats använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att använda tjänsten godkänner du användningen av cookies. Dataskyddsutdrag. Integritetsdeklaration. Tillgänglighetsrapport.

    Feedback kan skickas till adressen: tuki@kirkkorekry.fi eller form

    Öppna cookie-inställningar

    Du kan också hitta oss här:
    Grade Solutions Oy Grade Solutions Oy -logo

    KirkkoRekry-tjänsten produceras av  Grade Solutions Oy.